Πραγματοποιήθηκε την Τετάρτη η κηδεία του πρώην Δημάρχου Εσπερίων Γιάννη Προβατά.
Όπως αναφέρει ο Δήμος Βόρειας Κέρκυρας:
Πάνδημο το τελευταίο αντίο στον πρώην Δήμαρχο Εσπερίων Γιάννη Προβατά . Λίγα λόγια «καρδιάς και μνήμης» του Δημάρχου Βόρειας Κέρκυρας Γιώργου Μαχειμάρη . «Δούλεψες. Προσπάθησες. Πρόσφερες. Κι άφησες παρακαταθήκες»….. Ένας αληθινός άνθρωπος πέρασε στην ιστορία του τόπου του.
Μέσα σε κλίμα βαθιάς συγκίνησης και πάνδημης συμμετοχής τελέστηκε την Τετάρτη 24 Ιουνίου 2026 η εξόδιος ακολουθία του πρώην Δημάρχου Εσπερίων Γιάννη Προβατά, στον Ιερό Ναό Παναγίας Οδηγήτριας Αγραφών.
Τον αγαπητό αυτοδιοικητικό ,άνθρωπο της προσφοράς και της ανιδιοτελούς κοινωνικής παρουσίας ,συνόδευσαν στην τελευταία του κατοικία η οικογένειά του, εκπρόσωποι της Εκκλησίας, της Βουλής των Ελλήνων, της Τοπικής Αυτοδιοίκησης πρώτου και δεύτερου βαθμού, των Σωμάτων Ασφαλείας, των παραγωγικών, επιστημονικών, κοινωνικών και πολιτιστικών φορέων, άνθρωποι που συνεργάστηκαν μαζί του και πλήθος πολιτών.
Ανάμεσα σε εκείνους που προσήλθαν για να αποδώσουν τον ύστατο φόρο τιμής στον Γιάννη Προβατά ήταν οι κ.κ:
Εκπρόσωπος του Σεβασμιώτατου Μητροπολίτη Κερκύρας Παξών και Διαποντίων Νήσων αρχιερατικός επίτροπος Βόρειας Κέρκυρας και Διαποντίων Νήσων, πρωτοπρεσβύτερος Σπυρίδων Προβατάς , Περιφερειάρχης Ιονίων Νήσων Ιωάννης Τρεπεκλής, βουλευτής Κέρκυρας Αλέξανδρος Αυλωνίτης, Δήμαρχος Κεντρικής Κέρκυρας και Διαποντίων Νήσων Στέφανος Πενηντάρχου Πουλημένος, πρώην Περιφερειάρχης Ιονίων Νήσων Σωτήριος Βόσδου, πρώην Νομάρχης Κέρκυρας Θεόφιλος Βασιλείου, πρώην Βουλευτής Κέρκυρας Κων/νος Παυλίδης, σύσσωμη η Δημοτική Αρχή Βόρειας Κέρκυρας-, πρόεδρος Δημοτικού Συμβουλίου , Αντιδήμαρχοι, εντεταλμένοι δημοτικοί σύμβουλοι, πρόεδρος αναπτυξιακού οργανισμού δήμου Βόρειας Κέρκυρας , πρόεδρος της ΔΕΥΑ Βόρειας Κέρκυρας, Δημοτικοί Σύμβουλοι Βόρειας Κέρκυρας όλων των παρατάξεων, πρώην αντινομάρχες και αντιπεριφερειάρχες, πρώην Δήμαρχοι, Γενικός Γραμματέας Δήμου Βόρειας Κέρκυρας , πρόεδρος κοινότητας Αγραφών Σπυρίδων Προβατάς, περιφερειακοί -δημοτικοί σύμβουλοι νυν και παρελθόντων ετών, πρόεδροι κοινοτήτων νυν και παρελθόντων ετών, εκπρόσωποι σωμάτων ασφαλείας ,εργαζόμενοι στο δήμο και στη ΔΕΥΑ Βόρειας Κέρκυρας , συνεργάτες του Δήμου, καθώς και πλήθος κατοίκων, των Αγραφών, δημοτών της Βόρειας Κέρκυρας και πολιτών από κάθε γωνιά της Κέρκυρας .
Μέσα σε κλίμα βαθιάς συγκίνησης, ο Δήμαρχος Βόρειας Κέρκυρας Γιώργος Μαχειμάρης αποχαιρέτησε τον επί δεκαετίες φίλο, συνεργάτη και συνοδοιπόρο του, Γιάννη Προβατά.
Στα λόγια «μνήμης και καρδιάς» για τον Γιάννη Προβατά , ο Δήμαρχος Βόρειας Κέρκυρας
τόνισε ότι σε μια εποχή όπου η τεχνολογία εξελίσσεται με πρωτόγνωρη ταχύτητα, οι κοινωνίες δοκιμάζονται από πολέμους, αβεβαιότητα και κρίση αξιών και ο άνθρωπος κινδυνεύει να χαθεί πίσω από τους αριθμούς και την καθημερινότητα, ο Γιάννης Προβατάς έβαζε πάντα στο επίκεντρο τον άνθρωπο.
«Σήμερα δεν αποχαιρετούμε μόνο έναν πρώην Δήμαρχο. Δεν αποχαιρετούμε μόνο έναν άνθρωπο του τουρισμού. Αποχαιρετούμε έναν άνθρωπο που πίστεψε στον άνθρωπο.»
Με εμφανή συγκινηση μίλησε για τη φιλία που τους συνέδεε επί περισσότερα από σαράντα χρόνια, σημειώνοντας ότι δεν υπάρχουν λόγια ικανά να αποδώσουν όσα ένιωσαν αυτές τις ημέρες οι άνθρωποι που γνώρισαν τον εκλιπόντα.
«Δεν προετοιμάζεται κανείς να αποχαιρετήσει έναν άνθρωπο που υπήρξε κομμάτι της ζωής του. Όλοι μίλησαν για το ίδιο πράγμα: για το ήθος, την ευγένεια, την αξιοπρέπεια και την ανθρωπιά του.»
Ιδιαίτερη αναφορά έκανε στη μεγάλη αυτοδιοικητική του πορεία, στην προσφορά του στον τουρισμό της Κέρκυρας, αλλά και στη στενή συνεργασία τους στον Δήμο Βόρειας Κέρκυρας, όπου μέχρι και τις τελευταίες ημέρες της ζωής του συνέχιζε να αγωνιά για την ύδρευση, τη ΔΕΥΑ Βόρειας Κέρκυρας, την ανάπτυξη του τόπου και την ποιότητα ζωής των συμπολιτών του.
Ξεχώρισε ακόμη τα δύο μεγάλα οράματα του Γιάννη Προβατά: τη «Φωλιά Αγάπης», ως έναν χώρο αξιοπρέπειας και φροντίδας για τους ηλικιωμένους, και το Κλειστό Γυμναστήριο Βόρειας Κέρκυρας, ως μια επένδυση στη νέα γενιά, δεσμευόμενος ότι ο Δήμος θα συνεχίσει την προσπάθεια για την υλοποίησή τους.
Ολοκληρώνοντας τον λόγο του, ο Δήμαρχος συνόψισε τη διαδρομή του εκλιπόντος με τέσσερις λέξεις:
«Δούλεψες. Προσπάθησες. Πρόσφερες. Και άφησες παρακαταθήκες.»
Και έκλεισε με τα λόγια που συγκίνησαν ιδιαίτερα τους παρευρισκομένους:
«Θα σε θυμόμαστε όχι μόνο για όσα έκανες, αλλά για τον τρόπο που έζησες. Ως Αγραφίτης. Ως Εσπέριος. Ως Κερκυραίος. Με ήθος, αξιοπρέπεια, ανιδιοτέλεια και αγάπη για τον άνθρωπο. Γιατί στο τέλος αυτό είναι που μένει. Δεν μένουν τα αξιώματα. Μένει ο άνθρωπος. Και εσύ, Γιάννη, υπήρξες ένας αληθινός άνθρωπος.»

