Με την έκδοση της τελεσίδικης απόφασης από το Εφετείο Κέρκυρας, ολοκληρώθηκε η δικαστική διαδικασία για το περιστατικό βιαιοπραγίας εις βάρος νοσηλεύτριας του Γενικού Νοσοκομείου Κέρκυρας. Η απόφαση επικυρώνει τη διετή ποινή φυλάκισης για τον δράστη της επίθεσης που σημειώθηκε στο Τμήμα Επειγόντων Περιστατικών (ΤΕΠ), επισφραγίζοντας τη δικαίωση της εργαζόμενης μετά από επτά έτη διαδοχικών αναβολών.
Αποκατάσταση του αισθήματος δικαίου
Η ετυμηγορία της 18ης Ιουνίου προκάλεσε την απόλυτη ικανοποίηση του Ενιαίου Σωματείου Εργαζομένων του νοσοκομείου, καθώς η δικαίωση της συναδέλφου τους αποκαθιστά το αίσθημα δικαίου. Η απόφαση αυτή στέλνει ένα σαφές μήνυμα ότι οι πράξεις βίας κατά των λειτουργών του ΕΣΥ δεν μένουν ατιμώρητες, ενισχύοντας την προστασία του προσωπικού που υπηρετεί στην πρώτη γραμμή.
Προτεραιότητα η ασφάλεια των υγειονομικών
Το Σωματείο, με αφορμή τη θετική έκβαση της υπόθεσης, υπογραμμίζει τις αντίξοες συνθήκες και την υποστελέχωσης υπό τις οποίες εργάζεται το προσωπικό. Τονίζεται ότι το νοσοκομείο πρέπει να παραμείνει ένας ασφαλής χώρος προσφοράς και όχι πεδίο επιθέσεων, ενώ εκφράζεται η προσδοκία ότι το νέο, αυστηρότερο νομοθετικό πλαίσιο θα αποτρέψει οριστικά παρόμοια φαινόμενα στο μέλλον.
Νομική και ηθική στήριξη από το Σωματείο
Η διοίκηση του Σωματείου δεσμεύεται να συνεχίσει τη στήριξη κάθε εργαζομένου που πέφτει θύμα επίθεσης, εξαντλώντας κάθε νόμιμο μέσο για την προάσπιση της αξιοπρέπειας και της σωματικής ακεραιότητας των μελών του. Η τελεσίδικη καταδίκη θεωρείται ορόσημο για την ηθική αποκατάσταση της νοσηλεύτριας και την προστασία του εργασιακού περιβάλλοντος.
Ακολουθεί το πλήρες κείμενο της ανακοίνωσης του Σωματείου:
Με αφορμή την έκδοση της τελεσίδικης απόφασης του Εφετείου Κέρκυρας την Πέμπτη 18 Ιουνίου, η οποία επικυρώνει την καταδίκη πολίτη σε διετή ποινή φυλάκισης για βιαιοπραγία εις βάρος νοσηλεύτριας του νοσοκομείου μας, το Σωματείο εκφράζει την πλήρη ικανοποίησή του. Το σοβαρό αυτό περιστατικό είχε λάβει χώρα στο Τμήμα Επειγόντων Περιστατικών (ΤΕΠ), όπου ο καταδικασθείς επιτέθηκε με χρήση βίας κατά της εργαζόμενης.
Παρά το γεγονός ότι μεσολάβησαν επτά ολόκληρα χρόνια με επανειλημμένες δικαστικές αναβολές, η δικαίωση για τη συνάδελφό μας επιτέλους ήρθε. Η δικαστική αυτή ετυμηγορία αποκαθιστά το αίσθημα δικαίου και ενισχύει το αίσθημα ασφάλειας του προσωπικού μας.
Ως Ενιαίο Σωματείο Εργαζομένων του Γ.Ν. Κέρκυρας, ξεκαθαρίζουμε προς πάσα κατεύθυνση τη θεμελιώδη αρχή μας: Η βία κατά των εργαζομένων που υπηρετούν το Εθνικό Σύστημα Υγείας (ΕΣΥ) είναι απολύτως απαράδεκτη και δεν θα μένει ατιμώρητη.
Οι συνθήκες κάτω από τις οποίες εργάζονται οι συνάδελφοί μας στην πρώτη γραμμή είναι ήδη εξαιρετικά αντίξοες, λόγω της φύσης του αντικειμένου αλλά και της τραγικής υποστελέχωσης των δομών. Η καθημερινή μάχη για την προάσπιση της δημόσιας υγείας απαιτεί ψυχραιμία, αμοιβαίο σεβασμό και, πάνω από όλα, ένα ασφαλές εργασιακό περιβάλλον. Η βιαιοπραγία εναντίον οποιουδήποτε εργαζομένου αποτελεί ευθεία επίθεση στην εύρυθμη λειτουργία του νοσοκομείου που προσφέρει φροντίδα σε όσους έχουν ανάγκη.
Χαιρετίζουμε την αυστηρή εφαρμογή της νομοθεσίας. Η τελεσίδικη αυτή απόφαση στέλνει ένα ηχηρό μήνυμα: Οι εργαζόμενοι στα νοσοκομεία δεν είναι στόχοι. Το νοσοκομείο οφείλει να αποτελεί χώρο ασφάλειας, τόσο για τους ασθενείς όσο και για το προσωπικό.
Ελπίζουμε ότι, με την εφαρμογή του νέου νομοθετικού πλαισίου που αυστηροποίησε τις ποινές και απλοποίησε τις διαδικασίες για επιθέσεις κατά υγειονομικών, τα περιστατικά αυτά θα εκλείψουν οριστικά.
Το Σωματείο μας θα συνεχίσει να στηρίζει έμπρακτα, νομικά και ηθικά, κάθε εργαζόμενο που πέφτει θύμα απρόκλητης επίθεσης. Θα εξαντλήσουμε κάθε νόμιμο μέσο για να διασφαλίσουμε ότι ο χώρος εργασίας μας θα παραμείνει απρόσβλητος από κάθε μορφή βίας.

