Η Κέρκυρα θα αποτελέσει το επίκεντρο του διαλόγου για τη διαχείριση των στερεών αποβλήτων στις 3 και 4 Ιουλίου 2026, φιλοξενώντας τη 18η Πανελλήνια Σύνοδο των Φορέων Διαχείρισης Στερεών Αποβλήτων (ΦοΔΣΑ). Με κεντρικό θέμα «Η ώρα των ΦΟΔΣΑ: Από τον σχεδιασμό στην υλοποίηση – Οι αποφάσεις που θα καθορίσουν την επόμενη δεκαετία», η Σύνοδος διοργανώνεται από το Δίκτυο ΦοΔΣΑ και τον Περιφερειακό ΦοΔΣΑ Ιονίων Νήσων, υπό την αιγίδα της ΚΕΔΕ και με τη συμμετοχή της Περιφέρειας Ιονίων Νήσων και του Δήμου Κεντρικής Κέρκυρας και Διαποντίων Νήσων.
Οι εργασίες ξεκινούν την Παρασκευή 3 Ιουλίου με χαιρετισμούς από τον Υπουργό Ψηφιακής Διακυβέρνησης Δημήτρη Παπαστεργίου, τον Περιφερειάρχη Ιονίων Νήσων Ιωάννη Τρεπεκλή και τον Α’ Αντιπρόεδρο της ΚΕΔΕ Γρηγόρη Κωνσταντέλλο. Στην πρώτη ενότητα, ο πρόεδρος του Δικτύου ΦοΔΣΑ και δήμαρχος Χανίων Παναγιώτης Σημανδηράκης θα αναπτύξει το κεντρικό θέμα, ενώ ο πρόεδρος του ΦοΔΣΑ Ιονίων Νήσων Θεοδόσης Κορφιάτης θα αναφερθεί στη μετάβαση από τον σχεδιασμό στην υλοποίηση των έργων.
Η δεύτερη ενότητα της πρώτης ημέρας επικεντρώνεται στο νέο πλαίσιο λογοδοσίας και αξιολόγησης των ΦοΔΣΑ, στην ολοκληρωμένη διαχείριση αποβλήτων και στις ευρωπαϊκές χρηματοδοτήσεις, με τη συμμετοχή εκπροσώπου της Ευρωπαϊκής Επιτροπής. Παράλληλα, θα παρουσιαστούν οι προκλήσεις διαχείρισης αστικών αποβλήτων από την εμπειρία της Δανίας.
Το Σάββατο 4 Ιουλίου, η ατζέντα περιλαμβάνει την πορεία του Δικτύου ΦοΔΣΑ μετά από 20 χρόνια λειτουργίας, την ενίσχυση της διοικητικής ικανότητας των φορέων, τις εξελίξεις στην ανακύκλωση συσκευασιών και τη στρατηγική για τα βιολογικά απόβλητα. Θα συζητηθούν επίσης οι εξελίξεις στις Μονάδες Επεξεργασίας Αποβλήτων (ΜΕΑ) και Βιοαποβλήτων. Η Σύνοδος θα ολοκληρωθεί με τη Γενική Συνέλευση του Δικτύου ΦοΔΣΑ, όπου θα ληφθούν αποφάσεις για τις επόμενες πρωτοβουλίες, την ωρίμανση νέων έργων και την επίτευξη των εθνικών και ευρωπαϊκών στόχων για τον περιορισμό της ταφής απορριμμάτων.

