Την ανάγκη ο νέος Κώδικας Τοπικής Αυτοδιοίκησης να αποτελέσει μια πραγματική μεταρρύθμιση και όχι μια απλή συγκέντρωση της υφιστάμενης νομοθεσίας υπογράμμισε ο Γραμματέας της Κοινοβουλευτικής Ομάδας του ΠΑΣΟΚ – Κινήματος Αλλαγής και Βουλευτής Κέρκυρας, Δημήτρης Μπιάγκης. Κατά την ομιλία του στην Ολομέλεια της Βουλής, ο κ. Μπιάγκης έθεσε ως προτεραιότητα τη διασφάλιση επαρκών πόρων, τη δημοκρατική λειτουργία των θεσμών και την έμπρακτη στήριξη των νησιωτικών περιοχών.
Κριτική στο συγκεντρωτικό μοντέλο και την κατάργηση της δεύτερης Κυριακής
Ο κ. Μπιάγκης άσκησε δριμεία κριτική στην κατάργηση της δεύτερης Κυριακής των αυτοδιοικητικών εκλογών, καθώς και στη σχεδιαζόμενη εφαρμογή ενός συγκεντρωτικού, «δημαρχοκεντρικού» μοντέλου από την πλευρά της κυβέρνησης. Όπως επεσήμανε, η κυβερνησιμότητα οφείλει να συνδυάζεται απαρέγκλιτα με τη λογοδοσία, τη διαφάνεια και την ενίσχυση του ρόλου των δημοτικών συμβουλίων, των μειοψηφιών και των τοπικών κοινοτήτων.
Ενίσχυση της νησιωτικότητας και κίνητρα στελέχωσης
Ιδιαίτερη έμφαση δόθηκε στις αυξημένες ανάγκες των νησιωτικών δήμων. Ο βουλευτής τόνισε ότι η συνταγματική αναγνώριση της νησιωτικότητας πρέπει να μεταφράζεται σε πράξεις, όπως σταθεροί και προβλέψιμοι πόροι, ειδικά χρηματοδοτικά κριτήρια και κίνητρα για την προσέλκυση προσωπικού, προκειμένου να υπάρξει ουσιαστική τεχνική και διοικητική υποστήριξη των νησιών.
Αίτημα για αυτοτελή δήμο στα Διαπόντια Νησιά
Στο πλαίσιο της παρέμβασής του, ο Δημήτρης Μπιάγκης ανέδειξε το αίτημα για τη συγκρότηση των Διαποντίων Νήσων σε αυτοτελή δήμο. Επικαλέστηκε τη γεωγραφική τους ασυνέχεια και τη γεωστρατηγική τους θέση στο δυτικότερο άκρο της χώρας, υπογραμμίζοντας ότι η διοικητική αυτοτέλεια αποτελεί αναγκαίο θεσμικό ανάχωμα απέναντι στην πληθυσμιακή συρρίκνωση και την εγκατάλειψη, διασφαλίζοντας καλύτερες υπηρεσίες στους τομείς της υγείας, της συγκοινωνίας και της πολιτικής προστασίας.
Η Αυτοδιοίκηση ως πυλώνας ενός νέου αναπτυξιακού προτύπου
Κλείνοντας, ο βουλευτής επεσήμανε ότι για το ΠΑΣΟΚ η Τοπική Αυτοδιοίκηση αποτελεί βασικό θεσμό ενός αποκεντρωμένου αναπτυξιακού προτύπου. Σημείωσε ότι ο ρόλος της είναι κρίσιμος για την περιφερειακή ανάπτυξη, την αντιμετώπιση του δημογραφικού προβλήματος και τη μείωση των χωρικών ανισοτήτων, ζητώντας μια Αυτοδιοίκηση με σαφείς αρμοδιότητες, στελεχωμένες υπηρεσίες και ισχυρά συλλογικά όργανα.
Ολόκληρο το δελτίο τύπου του βουλευτή Δημήτρη Μπιάγκη:
Διεκδικούμε ισχυρή Αυτοδιοίκηση με επαρκείς πόρους, δημοκρατική λειτουργία και ουσιαστική στήριξη των νησιών.
Την ανάγκη ο νέος Κώδικας Τοπικής Αυτοδιοίκησης να αποτελέσει πραγματική μεταρρύθμιση και όχι απλώς συγκέντρωση της υφιστάμενης νομοθεσίας υπογράμμισε, κατά την ομιλία του στην Ολομέλεια της Βουλής, κατά τη συζήτηση του σχετικού νομοσχεδίου του Υπουργείου Εσωτερικών, ο Γραμματέας της Κοινοβουλευτικής Ομάδας του ΠΑΣΟΚ – Κινήματος Αλλαγής και Βουλευτής Κέρκυρας, Δημήτρης Μπιάγκης.
Ο κ. Μπιάγκης άσκησε κριτική στην κατάργηση της δεύτερης Κυριακής των αυτοδιοικητικών εκλογών και στην σχεδιαζόμενη από την κυβέρνηση εφαρμογή ενός συγκεντρωτικού, δημαρχοκεντρικού μοντέλου, επισημαίνοντας ότι η κυβερνησιμότητα πρέπει να συνδυάζεται με λογοδοσία, διαφάνεια και ουσιαστικό ρόλο των δημοτικών συμβουλίων, των μειοψηφιών και των τοπικών κοινοτήτων.
Ιδιαίτερη αναφορά έκανε ο βουλευτής στις αυξημένες ανάγκες των νησιωτικών δήμων, τονίζοντας ότι η συνταγματική αναγνώριση της νησιωτικότητας πρέπει να μεταφράζεται σε σταθερούς και προβλέψιμους πόρους, ενισχυμένη στελέχωση, ειδικά χρηματοδοτικά κριτήρια, κίνητρα προσέλκυσης προσωπικού και τεχνική και διοικητική υποστήριξη.
Παράλληλα, ανέδειξε το αίτημα για τη συγκρότηση των Διαποντίων Νήσων σε αυτοτελή δήμο, λόγω της γεωγραφικής τους ασυνέχειας, της παραμεθόριας και γεωστρατηγικής θέσης τους στο δυτικότερο άκρο της χώρας και των ιδιαίτερων αναγκών τους στους τομείς της συγκοινωνίας, της υγείας και της πολιτικής προστασίας, υπογραμμίζοντας ότι η διοικητική αυτοτέλεια μπορεί να λειτουργήσει ως θεσμικό ανάχωμα απέναντι στην πληθυσμιακή συρρίκνωση και την εγκατάλειψη.
Ο Δημήτρης Μπιάγκης επισήμανε, τέλος, ότι για το ΠΑΣΟΚ η Τοπική Αυτοδιοίκηση δεν αποτελεί απλώς έναν διοικητικό μηχανισμό, αλλά βασικό θεσμό ενός νέου, αποκεντρωμένου αναπτυξιακού προτύπου, με κρίσιμο ρόλο στην περιφερειακή ανάπτυξη, στην αντιμετώπιση του δημογραφικού και στη μείωση των χωρικών ανισοτήτων. Τόνισε ότι η χώρα χρειάζεται μια Αυτοδιοίκηση με σαφείς αρμοδιότητες, επαρκείς πόρους, στελεχωμένες υπηρεσίες, ισχυρά συλλογικά όργανα και κοινότητες με πραγματική φωνή.

