Μία από τις σημαντικότερες μουσικές εκδηλώσεις των τελευταίων ετών πραγματοποιήθηκε στο ιστορικό Παλαιό Φρούριο της Κέρκυρας, όπου παρουσιάστηκε για πρώτη φορά το μεγαλειώδες αφιέρωμα «Το Χρυσό Πάνθεον των Μεγάλων Ελλήνων Συνθετών», ανήμερα της Παγκόσμιας Ημέρας Μουσικής.
Συγκλονιστικές ερμηνείες και συμμετοχή του κοινού
Το κοινό αγκάλιασε με ενθουσιασμό τη συναυλία, συμμετέχοντας ενεργά σε ένα μουσικό ταξίδι γεμάτο αναμνήσεις. Οι θεατές τραγούδησαν μαζί με τους ερμηνευτές εμβληματικά τραγούδια όπως τα «Γεια σου χαρά σου Βενετιά», «Επειδή σ’ αγαπώ», «Δρόμοι Παλιοί», «Περασμένες μου Αγάπες», «Καραντί», «Μαργαρίτα Μαγεύουλα», «Όνειρο Απατηλό», «Φραγκοσυριανή» και «Το Δίχτυ», δημιουργώντας μια μοναδική ατμόσφαιρα συγκίνησης.
Κορυφαίοι καλλιτέχνες επί σκηνής
Η Μαρία Φαραντούρη, με τη βαθιά εκφραστική της δύναμη, προσέδωσε ιδιαίτερο κύρος στη βραδιά, αποτελώντας ζωντανή υπενθύμιση της διαχρονικής αξίας του ελληνικού τραγουδιού. Ο Μανώλης Μητσιάς χάρισε στιγμές βαθιάς συγκίνησης με τη λιτότητα και την ερμηνευτική του αλήθεια, ενώ ο Μάριος Φραγκούλης καθήλωσε τους παρευρισκόμενους με τις συγκλονιστικές ερμηνείες του στα έργα «Λόγια και τα Χρόνια» και «Έπεφτε Βαθιά Σιωπή». Η Αγάθη Κοσκινά, η οποία είχε τη σύλληψη της ιδέας και την καλλιτεχνική επιμέλεια, δημιούργησε στιγμές άμεσης επικοινωνίας με το κοινό ερμηνεύοντας αγαπημένα τραγούδια και συντονίζοντας το απαιτητικό εγχείρημα.
Το μεγαλείο των 250 φωνών και της Ορχήστρας της ΕΡΤ
Καθοριστική ήταν η συμβολή της Ορχήστρας Σύγχρονης Μουσικής της ΕΡΤ και της λαϊκής ορχήστρας υπό τη διεύθυνση και τις ενορχηστρώσεις του Γιώργου Παγιάτη. Ιδιαίτερη αίσθηση προκάλεσε η παρουσία των παιδικών, εφηβικών και μεικτών χορωδιών με περισσότερες από 250 φωνές επί σκηνής. Το «Αλληλούια» του Γιώργου Χατζηνάσιου και η «Σωτηρία της Ψυχής» από την παιδική χορωδία αποτέλεσαν κορυφαίες στιγμές της παραγωγής.
Τιμητικές διακρίσεις και επίσημοι προσκεκλημένοι
Κατά τη διάρκεια της εκδήλωσης τιμήθηκε ο σπουδαίος συνθέτης Ηλίας Ανδριόπουλος για την πολυδιάστατη προσφορά του και τη συμβολή του στη μελοποιημένη ποίηση. Επίσης, τιμήθηκε η κ. Λουκίλα Πλέσσα Καρρέρ για τη συμβολή της στη διαφύλαξη του έργου του αείμνηστου Μίμη Πλέσσα. Την εκδήλωση τίμησαν με την παρουσία τους ο Υπουργός Εθνικής Άμυνας Νίκος Δένδιας, ο Υφυπουργός Ναυτιλίας Στέφανος Γκίκας, εκπρόσωποι της πολιτικής ηγεσίας, της τοπικής αυτοδιοίκησης και πολιτιστικών φορέων.
Ευχαριστήριο της Αγάθης Κοσκινά
Η Αγάθη Κοσκινά εξέφρασε την ειλικρινή της ευγνωμοσύνη προς το κοινό και τους συντελεστές, τονίζοντας ότι η ανταπόκριση του κόσμου αποτέλεσε τη μεγαλύτερη ανταμοιβή για τους μήνες προετοιμασίας. Ευχαρίστησε ονομαστικά τους υποστηρικτές της προσπάθειας, μεταξύ των οποίων τον κ. Στέφανο Γκίκα, τον κ. Κωνσταντίνο Παυλίδη, τον Πρόεδρο της Παλαιάς Φιλαρμονικής κ. Σπυρίδωνα Παδοβά και την Ένωση Ξενοδόχων Κέρκυρας, σημειώνοντας ότι η Κέρκυρα απέδειξε πως μπορεί να φιλοξενεί παραγωγές υψηλού καλλιτεχνικού επιπέδου.

















ΟΛΟΚΛΗΡΗ Η ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ
Η Κέρκυρα έζησε μια ιστορική βραδιά με το «Χρυσό Πάνθεον των Μεγάλων Ελλήνων Συνθετών» Μία από τις σημαντικότερες μουσικές εκδηλώσεις των τελευταίων ετών φιλοξενήθηκε στο ιστορικό Παλαιό Φρούριο της Κέρκυρας, όπου παρουσιάστηκε ανήμερα της Παγκόσμιας Ημέρας Μουσικής , για πρώτη φορά το μεγαλειώδες αφιέρωμα «Το Χρυσό Πάνθεον των Μεγάλων Ελλήνων Συνθετών», μια παραγωγή που απέδωσε φόρο τιμής στους σπουδαιότερους δημιουργούς της ελληνικής μουσικής.
Από την πρώτη έως την τελευταία στιγμή, το κοινό αγκάλιασε με ενθουσιασμό τη συναυλία, συμμετέχοντας ενεργά σε ένα μουσικό ταξίδι γεμάτο αναμνήσεις, συγκίνηση και σπουδαίες ερμηνείες. Σε τραγούδια όπως το «Γεια σου χαρά σου Βενετιά», το «Επειδή σ’ αγαπώ», οι «Δρόμοι Παλιοί», οι «Περασμένες μου Αγάπες», το «Καραντί», η «Μαργαρίτα Μαγεύουλα», το «Όνειρο Απατηλό», η «Φραγκοσυριανή», το «Δίχτυ» και πολλά ακόμη αγαπημένα έργα του ελληνικού τραγουδιού, οι θεατές δεν περιορίστηκαν στο χειροκρότημα, αλλά τραγούδησαν μαζί με τους ερμηνευτές, δημιουργώντας μια μοναδική ατμόσφαιρα συμμετοχής και συγκίνησης.
Ξεχωριστή θέση στη βραδιά κατείχε η εμβληματική Μαρία Φαραντούρη, η οποία με τη μοναδική της παρουσία, το ήθος και τη βαθιά εκφραστική της δύναμη προσέδωσε ιδιαίτερο κύρος και βαρύτητα στη συναυλία. Η εμφάνισή της επί σκηνής αποτέλεσε μια ζωντανή υπενθύμιση της διαχρονικής αξίας του ελληνικού τραγουδιού και συγκίνησε βαθιά το κοινό.
Ιδιαίτερα θερμή υπήρξε η ανταπόκριση προς τον σπουδαίο ερμηνευτή Μανώλη Μητσιά, μία από τις σημαντικότερες και αυθεντικότερες φωνές του ελληνικού τραγουδιού. Με τη χαρακτηριστική ερμηνευτική του αλήθεια, τη λιτότητα και τη δύναμη της έκφρασής του, χάρισε στο κοινό στιγμές βαθιάς συγκίνησης, επιβεβαιώνοντας για ακόμη μία φορά τη σπουδαία καλλιτεχνική του πορεία.
Ο διεθνώς καταξιωμένος Μάριος Φραγκούλης καθήλωσε το κοινό με τις συγκλονιστικές ερμηνείες του στα «Λόγια και τα Χρόνια» και στο «Έπεφτε Βαθιά Σιωπή», δημιουργώντας δύο από τις πιο φορτισμένες συναισθηματικά στιγμές της βραδιάς. Με τη μοναδική του σκηνική παρουσία, την εκφραστικότητα και τη λυρική του δύναμη, απέδειξε για ακόμη μία φορά γιατί συγκαταλέγεται ανάμεσα στους σημαντικότερους Έλληνες ερμηνευτές με διεθνή ακτινοβολία.
Ιδιαίτερη συγκίνηση προκάλεσε η παρουσία των παιδικών, εφηβικών και μεικτών χορωδιών, οι οποίες με περισσότερες από 250 φωνές επί σκηνής έδωσαν ξεχωριστό χρώμα και μεγαλείο στην παραγωγή. Το «Αλληλούια» του Γιώργου Χατζηνάσιου ακούστηκε σχεδόν ονειρικό μέσα στον επιβλητικό χώρο του Παλαιού Φρουρίου, δημιουργώντας μια ατμόσφαιρα που καθήλωσε τους παρευρισκόμενους, ενώ η παιδική χορωδία συγκίνησε βαθιά με την ερμηνεία της στη «Σωτηρία της Ψυχής», αποσπώντας το θερμό χειροκρότημα του κοινού.
Καθοριστική για την επιτυχία της βραδιάς υπήρξε η εξαιρετική παρουσία της Ορχήστρας Σύγχρονης Μουσικής της ΕΡΤ και της λαϊκής ορχήστρας, οι οποίες απέδωσαν με υψηλό επαγγελματισμό, ποιότητα και ευαισθησία το απαιτητικό πρόγραμμα της συναυλίας. Υπό τη διεύθυνση και τις ενορχηστρώσεις του Γιώργου Παγιάτη, οι μουσικοί ανέδειξαν με μοναδικό τρόπο τον πλούτο και το εύρος της ελληνικής μουσικής δημιουργίας, αποσπώντας τον θαυμασμό του κοινού.
H Αγάθη Κοσκινά, η οποία είχε τη σύλληψη της ιδέας, την καλλιτεχνική επιμέλεια και τον συντονισμό όλου του εγχειρήματος, ενώ συμμετείχε ενεργά και επί σκηνής με τις ερμηνείες της σε τραγούδια όπως το «Όνειρο Απατηλό», οι «Περασμένες μου Αγάπες» και η «Φραγκοσυριανή», δημιούργησε στιγμές άμεσης επικοινωνίας με το κοινό, το οποίο ανταποκρίθηκε με ενθουσιασμό, τραγουδώντας μαζί της και μετατρέποντας τις συγκεκριμένες στιγμές σε μία μεγάλη κοινή μουσική εμπειρία. Παράλληλα, συνέβαλε καθοριστικά στην υλοποίηση ενός οράματος που ένωσε επί σκηνής κορυφαίους ερμηνευτές, μουσικούς και χορωδούς σε μία ενιαία καλλιτεχνική πρόταση.
Το «Χρυσό Πάνθεον των Μεγάλων Ελλήνων Συνθετών» παρουσιάστηκε για πρώτη φορά πανελλαδικά ως ένα ενιαίο αφιέρωμα στους μεγάλους Έλληνες δημιουργούς, ενώνοντας διαφορετικές εποχές, μουσικά ρεύματα και σπουδαία έργα της ελληνικής μουσικής.
Την εκδήλωση τίμησαν με την παρουσία τους ο Υπουργός Εθνικής Άμυνας Νίκος Δένδιας, ο Υφυπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής Στέφανος Γκίκας, ο Υπηρεσιακός Γραμματέας Υπουργείου Πολιτισμού Δρ. Δημήτριος Μήλιος, ο Βουλευτής Αλέξανδρος Αυλωνίτης, ο π. Βουλευτής και Περιφερειάρχησ κ. Σπύρου Σπύρου, ο π. βουλευτής Κωνσταντίνος Παυλίδης, η π. Δήμαρχος κ. Υδραίου, καθώς και εκπρόσωποι της πολιτείας, της τοπικής αυτοδιοίκησης, της Περιφέρειας Ιονίων Νήσων, πολιτιστικών φορέων και οργανισμών. Ιδιαίτερη τιμή για την βραδιά αποτέλεσε η παρουσία του σπουδαίου Έλληνα συνθέτη Ηλία Ανδριόπουλου, και τησ κας Λουκίλας Καρρέρ Πλέσσα, συζύγου του αείμνηστου Μίμη Πλέσσα.
Ο Ηλίας Ανδριόπουλος τιμήθηκε για την σπουδαία και πολυδιάστατη προσφορά του στην Ελληνική μουσική δημιουργία , για το έργο που άφησε ανεξίτηλο αποτύπωμα στη νεότερη ιστορία του τόπου, για την μοναδική του συμβολή στη μελοποιημένη ποίηση και το έντεχνο Ελληνικό τραγούδι. ενώ η κ. Λουκίλα Πλέσσα Καρρέρ τιμήθηκε για τη διαρκή στήριξη, την αφοσίωση και την συμβολή της στη διαφύλαξη και ανάδειξη του πολύτιμου έργου και της καλλιτεχνικής παρακαταθήκης του Μιμή Πλέσσας, ενός από τους σημαντικότερους δημιουργούς της νεότερης ελληνικής μουσικής ιστορίας.
Ιδιαίτερη συγκίνηση προκάλεσε η θερμή ανταπόκριση του κοινού, το οποίο αγκάλιασε από την πρώτη στιγμή το όραμα αυτής της διοργάνωσης. Η Αγάθη Κοσκινά εκφράζει την ειλικρινή ευγνωμοσύνη της προς όλους όσοι βρέθηκαν στο Παλαιό Φρούριο και μοιράστηκαν αυτή τη μοναδική εμπειρία. Το θερμό χειροκρότημα, η ενεργή συμμετοχή, η συγκίνηση και η αγάπη που εισέπραξαν οι συντελεστές της συναυλίας αποτέλεσαν τη μεγαλύτερη ανταμοιβή για τους μήνες προετοιμασίας που προηγήθηκαν. Είμαστε ευγνώμονες.
Θερμές και ειλικρινείς ευχαριστίες προς τον Υφυπουργό Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής κ. Στέφανο Γκίκα, τον π. Βουλευτή Κέρκυρας κ. Κωνσταντίνο Παυλίδη, τον Πολιτευτή κ. Άγγελο Σπύρου, τον Πρόεδρο της Παλαιάς Φιλαρμονικής κ. Σπυρίδων Παδοβά και το Διοικητικό Συμβούλιο, τον κ. Σπύρο Μεταλληνό, τον Αρχιμουσικό της Παλαιάς Φιλαρμονικής κ. Σπυρίδων Προσωπάρη, τη Διευθύντρια Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης κ. Ελένη Βουσολίνου, την Ένωση Ξενοδόχων Κέρκυρας, τον Πρόεδρό της κ. Σπύρο Ρόκα και το Διοικητικό Συμβούλιο, τον κ. Χαράλαμπο Βούλγαρη, την κ. Αγγελική Κοσκινά, την κ. Κωνσταντίνα Κοσκινά, τον κ. Περικλή Γκομπάκη, την κ. Σοφία Κοσκινά, τον Πρόεδρο του Περιβαλλοντικού Σωματείου κ. Σπύρο Ζώτο, την καθηγήτρια Αγγλικής Φιλολογίας κ. Δώρα Κουρή, τη νηπιαγωγό κ. Μαρία Μαρκοπούλου και τον κ. Νίκο Μεταλληνό. Τους ευχαριστεί για την αφοσίωση, την υπομονή, την πίστη τους στο όραμα αυτής της προσπάθειας και για τη στήριξη που της προσέφεραν σε κάθε δύσκολη στιγμή. Πολλές φορές ξεπέρασαν τα όρια των υποχρεώσεών τους και στάθηκαν δίπλα της με τρόπο που δεν μπορεί να αποτιμηθεί ούτε να περιγραφεί με λόγια.
Η Κέρκυρα απέδειξε ότι μπορεί να φιλοξενεί παραγωγές υψηλού καλλιτεχνικού επιπέδου και να αποτελεί σημείο αναφοράς για τον πολιτισμό, προσφέροντας στο κοινό στιγμές που θα μείνουν ζωντανές στη μνήμη για πολλά χρόνια.

